Craft College Zagreb

Andragoški modeli poučavanja

ANDRAGOŠKI MODELI POUČAVANJA

Obrtničko učilište više od jednog desetljeća kroz rad svojih djelatnika radi na izobrazbi nastavnika koji rade u sustavu obrazovanja odraslih. Mnoge ustanove, škole, regionalni centri kompetentnosti povjerili su nam svoje nastavne kadrove kako bi im kroz pažljivo osmišljene edukacije približili posao, odgovornosti i vještine koje danas treba imati svaki nastavnik obrazovanja odraslih.

Stoga su edukacije andragoških modela poučavanja namijenjene upravo svom nastavnom i nenastavnom osoblju koje se u svojem svakodnevnom radu bavi polaznicima obrazovanja odraslih, kako u predavačkom smislu, tako i u organizacijskom smislu. Učilište će se organizacijski prilagoditi svakoj ustanovi kroz edukaciju kojom su pokriveni sljedeći moduli:

  • Analiza potreba i planiranje u obrazovanju odraslih
  • Nastavni proces u obrazovanju odraslih
  • Učenje i poučavanje odraslih
  • Vrednovanje u obrazovanju odraslih
  • Metodologija izrade nastavnog plana i programa.

Module edukacije je moguće provesti u nekoliko setova od nekoliko dana kako bi polaznici edukaciju mogli lakše pratiti nastavu, a moduli prate slijed koji je potrebno ispoštovati kako bi obrazovne ustanove ponudile kvalitetan i cjelovit proizvod polaznicima obrazovanja odraslih. Sustav obrazovanja odraslih u Republici Hrvatskoj unazad nekoliko godina doživio je značajne promjene koje od svih ustanova koje se bave obrazovanjem odraslim iziskuje svakodnevne prilagodbe na nekoliko razina. Obrazovanje odraslih mora imati dobru povezanost sa sustavom kvalitete želi li isporučiti kvalitetnu obrazovanu uslugu kojom će polaznici podići svoja znanja i vještine na razinu iskoristivu i primjenjivu u njihovom svakodnevnom radu, s vrlo visokom razinom praktične primjene.

Postotak uključenosti polaznika u sustav obrazovanja odraslih raste iz godine u godinu što dodatno zadužuje sve obrazovne ustanove da svojom uslugom dodatno obogati obrazovni sektor koji je na sebe preuzeto veliku važnost unutar procesa cjeloživotnog učenja.

Analiza potreba i planiranje u obrazovanju odraslih prvi je korak koji se mora napraviti temeljito i ispravno kao bi se ostali segmenti slagali na što ispravniji način. Nastavni proces u obrazovanju odraslih po svojim specifičnostima razlikuje se od redovnog sustava obrazovanja odraslih pa svi nastavnici obrazovanja odraslih moraju biti svjesni i imati kompetencije koje će im omogućavati da svoj rad maksimalno prilagode polaznicima obrazovanja odraslih, potičući njihovo životno i radno iskustvo u postizanju kompetencija zapisanih u programima obrazovanja. Životno i radno iskustvo ne smije se zaboraviti ni prilikom vrednovanja u obrazovanju odraslih, te ga treba koristiti kad god je to moguće, posebice u aktualizaciji znanja i kod poticanja motivacije. Polaznici sudjeluju u obrazovanju odraslih s glavnim ciljem da novostečena znanja i vještine višestruko iskoriste kao na poslu, tako i u svakodnevnom životu. O motivaciji kao bitnom faktoru uključenosti polaznika u sustav obrazovanja treba izrazito voditi računa tijekom cjelokupnog nastavnog procesa, a posebno prilikom izrade novih nastavnih planova i programa. Ustanove danas više nego ikada trebaju s pažnjom pratiti trendove na tržištu rada i pristupati izradi programa obrazovanja koji će brzo naći svoju ciljanu skupinu, polaznike koji će htjeti upisati program obrazovanja kako bi tržištu rad ponudili svoja znanja i vještine.

Novo vrijeme traži od obrazovnog sustava brzo reagiranje i postupanje. Obratite nam se s povjerenjem da vam kroz edukaciju andragoških modela poučavanja približimo izazove obrazovanja odraslih i kako ići ukorak s trenutnim potrebama cjeloživotnog učenja.

  • “Uvijek sam spreman učiti, no nisam uvijek spreman biti poučavan.” Winston Churchill
  • "Živi kao da ćeš sutra umrijeti. Uči kao da ćeš živjeti vječno.” Mahatma Gandhi
  • “Mudrost nije rezultat školovanja nego cjeloživotnog nastojanja da je se razvije.” Albert Einstein
  • “Promjena je konačni rezultat svakog stvarnog učenja.” Leo Buscaglia
  • "Najljepša stvar kod učenja je to što ti ga nitko ne može oduzeti.” B. B. King