Obrtničko učilište

Pismenost za sadašnjost i budućnost

Projekt „Pismenost za sadašnjost i budućnost“ odobren je za provedbu u ukupnom iznosu od 896.753,96 HRK od Ministarstva znanosti i obrazovanja u okviru poziva Unapređenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja. Projekt se provodi u razdoblju 30.11.2017. do 30.11.2019. godine i u cijelosti je financiran iz EU potpore na temelju ugovora br. UP.03.02.2.03.0014.

Projekt provode Škola za montažu instalacija i metalnih konstrukcija i partneri: Osnovna škola Sesvetska Sela i Obrtničko učilište - ustanova za obrazovanje odraslih.

Svrha i opravdanost projekta:

Cjeloživotno učenje predstavlja svaku aktivnost učenja tijekom života koja ima za cilj unaprjeđenje znanja i vještina djelovanja pojedinca u svim životnim sferama. Učenjem se utječe na informacijsku pismenost pojedinca, a takvi pojedinci imaju manji rizik od prijevremenog napuštanja obrazovanja, dugotrajne nezaposlenosti i/ili društvene isključenosti. Informacijska pismenost je sposobnost traženja, pronalaženja te primjene informacija. Međutim, ta vrsta pismenosti podrazumijeva i određeno kritičko mišljenje te posebnu vještinu znati kako učiti i kako pronalaziti informacije. U vremenu izuzetno velikog broja informacija koje su dostupne na svakome koraku te su vještine postale potreba svakoga čovjeka, a posebno mladih osoba koje se u mnoštvu informacija moraju naučiti snalaziti, a informacije trebaju koristiti u osobnu korist te na dobrobit društva u cjelini. Informacijska pismenost kao “krovna” pismenost obuhvaća brojne pismenosti, no ovaj projekt je fokusiran na one koje su kroz brojna istraživanja ukazala na ispod-prosječne i niske rezultate - čitalačka, digitalna i financijska pismenost.

Prema podacima međunarodnih istraživanja (PIRLS 2011, PISA 2012, ICILS 2013) RH na skali čitalačke, računalne i financijske pismenosti ostvaruje tek prosječne ili ispodprosječne rezultate što ukazuje na to da postoji mnogo prostora za napredovanje. Spomenuta istraživanja naglašavaju sveprisutnost i nužnost uporabe tehnologije, stoga će projekt biti usmjeren na odgajanje djece i mladih osoba za odgovorno i samostalno služenje digitalnom tehnologijom kako bi nakon završetka svojega školovanja postali uspješni članovi zajednice, ovladali vještinama kreativne, učinkovite i odgovorne uporabe digitalne tehnologije pritom uvježbavajući svoje komunikacijske vještine i razvijajući suradničke kompetencije.

Slijedom navedenog cilj projekta je osposobiti odgojno-obrazovne radnike za razvoj i provedbu izvannastavnih aktivnosti unutar školskog kurikuluma za unaprjeđenje čitalačke, digitalne i financijske pismenosti kod učenika kao ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.

Ciljnu skupinu projekta čini 30 odgojno-obrazovnih djelatnika te 48 učenika, a odabir za sudjelovanje u aktivnostima provodit će se na temelju motiviranosti i dugoročnog utjecaja na pripadnike ciljnih skupina.

Provedba projekta uključuje 4 elementa:

  1. Stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika
  2. Razvoj i provedba izvannastavnih aktivnosti za čitalačku, digitalnu i financijsku pismenost (svaka škola po dvije izvannastavne aktivnosti)
  3. Promidžba i vidljivost te
  4. Upravljanje projektom i administracija.

Odobrenim sredstvima će se nabaviti oprema koja će se koristiti za unapređenje pismenosti u školama i razvit će se otvoreni digitalni repozitorij.

Projekt je u skladu sa Strateškim planom MZOS-a 2016-2018 jer će se različite kategorija polaznika uključiti u programe cjeloživotnog učenja koji se smatraju strateškim interesom za RH. Profesionalni razvoj kroz usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika, poticanje primjene IKT-a u učenju i obrazovanju ciljevi su definirani Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije. Na razini EU projekt prati Strategiju Europa 2020 i to kroz prioritet pametan rast koji razvoj gospodarstva temelji na znanju i inovacijama, obrazovanju, usavršavanju i cjeloživotnom učenju. Također, projekt prati inicijativu The Communication on Rethinking Education koja naglašava važnost pismenosti kao ključne kompetencije za rast i razvoj EU, te na jednaki način promovira primjenu otvorenih digitalnih resursa i primjenu IKT-a u obrazovne svrhe.

PROJEKTNE AKTIVNOSTI I OBJAVE:

  • “Uvijek sam spreman učiti, no nisam uvijek spreman biti poučavan.” Winston Churchill
  • "Živi kao da ćeš sutra umrijeti. Uči kao da ćeš živjeti vječno.” Mahatma Gandhi
  • “Mudrost nije rezultat školovanja nego cjeloživotnog nastojanja da je se razvije.” Albert Einstein
  • “Promjena je konačni rezultat svakog stvarnog učenja.” Leo Buscaglia
  • "Najljepša stvar kod učenja je to što ti ga nitko ne može oduzeti.” B. B. King